Jag har tappat stinget

Jag trodde att det var något temporärt, att jag snart skulle ta mig ur det.
Jag hade fel.
Det började med att jag inte förstod den nya mobiltelefonen¹ jag fick låna av min gode far.
Jag slutade använda T9² vilket ledde till att jag slutade smsa och började ringa mina vänner (ja, med lur och allt).
Den riktiga nådastöten kom när jag inte ens förstod hur man bytte ringsignal(!)
Jag bestämde mig för att gå i exil, bröt alla kontakter med den yttre världen och spenderade många långa timmar med mobiltelefonen.
Slutligen hände det:

-Varning! Lågt batteri!-

Jag hade inte ens varit förutseende nog att ta med laddaren. Jag hadde nått botten. Cash me in.
Det kom inte som en chock när jag fann mig själv oförmögen att kanalsöka på tv'n, unzipa filer eller sätta tiden på mikrovågsugnen³!
   För att redeema mig själv bestämde jag mig för att ladda ned (LAGLIGT, NATURLIGTVIS) 28 Weeks Later och boosta min manlighet genom att se den i en tom, mörk lägenhet med endast choklad och en kall bira till sällskap.
För att varna känsliga läsare tänker jag inte berätta om mitt sinnestillstånd under filmen.

Vidare till Facebook-fenomenet;
¿Que pantalones?

Det är som MySpace fast man har inga häftiga användarnamn¹² utan använder sitt eget namn, man kan inte ha musik på sin personliga sida utan måste istället dras med att folk transformerar en till zombies och pirater?
Nej, just det; alla har FaceBook. Ingen har MySpace längre.
Ingen.
Utom jag.
Som har tappat stinget.

Undrar om jag hittar det bakom mitt Commodore 64...





¹ S K170 DoubleAirox 570XL DeluXe Hypro 3.9.

²  Vet du inte vad det är sitter du djupare i skiten än jag.

³ Okej, det sista lyckades jag med, men det behövs ju, som alla vet, tre exempel för att belysa huvudämnet.

¹² Ex: BigfluffyChewbacca296, IHeartPubics, Ulmenkott, m.m.

Kommentarer
Postat av: Naddut

du är sannerligen en mycket störd kille! :)
lycka till med tekniken, boy.

2007-09-10 @ 00:53:32
Postat av: Exordium

Jag är förlorad...

2007-09-10 @ 00:54:13
Postat av: Anna

Det är inte lätt! Min käre far lurade mig att byta från svindyra Telenor till något mer överkomliga Telia. Resultat: teknisk error i Annas huvud. Lycka till! :D

2007-09-10 @ 07:27:31
URL: http://oryx.blogg.se
Postat av: Exordium

Ja, vad händer liksom.
Tacka vet jag den gamla goda tiden när det bara fanns ett mobilabonnemang...

2007-09-10 @ 14:36:51
Postat av: smygläsaren

underbart med länken till systemet så man verkligen ska förstå känslan av den kalla biran, för vad är väl en kall bira utan märke och årgång?

2007-09-11 @ 17:06:10
Postat av: Exordium

Jadu, smygläsarN. Just Stockholm Festival måste man faktiskt länka. Det finns lag på det.

2007-09-11 @ 20:23:57
Postat av: Anonym ;]

Ulmenkott är häftigt. Jag har inget mer att säga. Förutom att man lär ha ont i ögonen om man är med i "28 Weeks Later"

2007-09-19 @ 21:29:08
URL: http://ulmenkott.blogspot.com
Postat av: Exordium

ANONYM MY ASS! SHOW THYSELF, VOLDEMORT!

2007-09-21 @ 01:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0