Standardbilder

Idag stod det Blogga argt om msn-bilder på agendan.
Vad finns det för vits med att ha en standardbild på msn? Varför vill man utsätta människor för en såpass grym psykisk smärta? Finns det verkligen genomonda människor i den här världen?

Det började ganska lugnt när man såg någon inkompetent varelse med Rymdraketen, sedan började man fundera lite över det där: Rymdraketen, det är ju en standardbild, varför har man det?
Det gick lite tid innan den förökade sig, helt plötsligt såg man Palmer, Hästar, Fotbollar, Orangea Prästkragar och Gummiankor överallt!

Jag bestämde mig för att analysera några standardbildanvändare:
Den typiska Palmen har sämst fantasi. Människan har antagligen genomgått en barndom kantad av kritik och kränkningar vilket sedermera har bidragit till den bristande fantasin. Man har helt enkelt inte orkat sticka ut utan sällar sig istället till resten.
Fotbollen har lyckats ta ett minimalt steg ut ur lämmenspåret. Jag gjorde ett experiment med en Fotboll och kom fram till att försöksobjektet är väldigt osäker på sig själv och behöver därför ett gemensamt samtalsämne med andra, då har denne valt sport. Detta är inget annat än ett miserabelt sätt att ta sig ut ur den onda cirkeln.
Nu till praktexemplet: Den Orangea Prästkragen liknar Palmen på många plan men har, istället för att valt en visningsbild som föreställer palmer, inte valt någonting överhuvudtaget. Den Orangea Prästkragen är standardbilden bland standardbilderna och bör föraktas. En personlig reflektion skulle vara: Sjunde nivån i Helvetet.

Som om jag inte har upplyst människan nog följer här en lathund för bytande av msn-bild:

> Gå in på din Webbläsare > Besök http://www.google.se/ > Sök efter "Kryptonit" > Klicka på knappen som heter "Bilder" > Högerklicka på den allra första bilden > Välj "Spara bild som" > Välj "Skrivbordet" > Gå in på valfri msn-konversation > Klicka på den lilla pilen under din nuvarande bild > Välj "Ändra min visningsbild" > Tryck på knappen vid namn "Bläddra" > Dubbelklicka på kryptonitbilden > Tryck på "Ok" <

Standardbild


Svårare än så är det inte!
Så, till alla er Palmer, Rymdraketer och Orangea Prästkragar där ute: Ni behöver inte idiotförklaras längre. Följ min enkla 13 stegsförklaring av bildbyte och känn dig speciell!

Kommentarer
Postat av: Psy

Jo visst tycks människor med standardbilder på msn helt sjukt tråkiga... För övrigt en väldigt träffande och skarp samhällsanalys. Lösningen är enkel, frågan är bara om den är tillräcklig för att bryta den ack så negativa trenden som synts på sistone? :(

2006-12-15 @ 23:09:35
URL: http://psy.blogg.se/
Postat av: naddut

mer tragiskt är väl namnet på hästbilden; galopperande hästar. hästarna står still. människa med standardbild = människa man inte känner stor lust att prata med för hon/han kan vara tråkig, eftersom bilden inte säger ett skit om honom/henne. så grattis min kusin, DU HAR RÄTT IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-12-16 @ 01:01:57
Postat av: Exordium

Psy,
Jag tror att man bara måste ta sig i kragen och räta upp sitt liv.

Nadde,
Tack!

2006-12-16 @ 15:49:10
Postat av: Anna

Sanna ord i oroliga tider. Död åt förrädarna med standardbilder. ^^

2006-12-17 @ 12:26:18
Postat av: Simon

Bra, käre kompanjon. Vi kommer göra revolution. Standardbilder kommer rulla! (jfr; Huvuden kommer rulla). nä., inte kul det heller nej.

2006-12-18 @ 21:11:22
Postat av: Simon

och ditt Kryptonit ser ut som väldigt grönt snor.

2006-12-18 @ 21:11:46
Postat av: Exordium

Jag hade begränsade resurser...

2006-12-18 @ 23:09:06
Postat av: Poff

Hur kommer du på allt? o.O

2007-01-02 @ 00:49:06
URL: http://flickaavporslin.blogg.se
Postat av: Malin

Haha, klockrent!

2007-01-08 @ 15:39:05
URL: http://veritasunitascaritas.blogspot.com
Postat av: R(b)obin

*byter tillbaka till standardbild i protest mot protesten*

2007-01-09 @ 22:57:14
Postat av: Exordium

Robin!
Så får man verkligen inte göra!

2007-01-09 @ 22:58:17
Postat av: R(b)obin

Rebell against the rebellion.

Sen undrar jag hur någon som aktivt använder msn messenger kan fördöma någon annan ^^

2007-01-10 @ 17:37:35
Postat av: Fez

Jag har väldigt grönt snor på som en av mina visningsbilder :]

2007-01-27 @ 03:09:28
Postat av: avva

Haha, du är underbar.
Jag vill också kunna skriva innehållsrika blogginlägg.

2007-09-08 @ 09:31:09
URL: http://gehe.bloggspace.se
Postat av: Exordium

avva, kallar du det här innehållsrikt? jag kallar det kaffe ^^

2007-09-09 @ 22:43:23
Postat av: carmaa

jo, visst är det trist med standardbilder... (hur kommer man på idén att skriva sånt här?) kul var det dock!

2007-10-05 @ 10:17:56
Postat av: Exordium

Tack ska du ha, carmaa!

2007-10-23 @ 01:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0