Reinfeldtkaffe

Reinfeldt Cappucino
Fredrik Reinfeldt med hår            och                  prishöjd cappucino

Japp, Reinfeldtkaffe heter det numera; prishöjningen i skolan.
Inte vilken höjning som helst heller: 50%! Från den ringa summan av två kronor till 3!
Vad konstigt att kaffet alltid kostade två kronor under socialdemokraternas styre men så fort blåingarna har greppat tag i ett halmstrå rycker de! Tre kronor! Smaka på uttrycket: Treee kronooor.
Är det någon slags dold patriotism1 han sysslar med, den där Reinfeldt? Han vill först se efter om någon förstår och om folket förstår och hyllar honom kan han säga att "det är klart att jag vill hylla Sverige" samtidigt som han kan säga "det hade jag inte en tanke på" om vi ogillar den ovannämnda patriotismen.
Han är helt enkelt lite för feg för sin position, skulle jag vilja uttrycka det - ska man chockhöja priset på kaffe i en skola måste man antingen vara väldigt dum eller...ja, väldigt väldigt dum.
Så, kom igen nu, Reinis - tänk på barnen! Tänk på vad som händer om vi undernärs! Vi behöver vårat kaffe!
Skriv på min motion om billigare kaffe, den går att fås via http://sidan-kan-inte-visas.se

(1Tre Kronor är Sveriges statssymbol)

Kommentarer
Postat av: Anna

http://sidan-kan-inte-visas.se
Är du inte alldeles för bra för ditt eget bästa? ^^

2006-11-26 @ 14:07:36
Postat av: Exordium

Jo, jo jag är nog det!
Detsamma förresten.

2006-11-28 @ 17:44:06
Postat av: Anna

Fast det är läskigt att se Das Reinenfeldten med hår på huvudet. Det är så att man börjar fundera på vad som pågick där innanför innan peruken ramlade av. Skrämmande tankar.

2006-11-28 @ 18:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0