Another one bites the dust

Stegö
Cecilia Stegö Chiló

Jaha, så var det dags igen.
Stegö Chiló höll iallafall i tio dagar innan hon var tvungen att kasta in handduken.
Och vilket värdigt sätt också, smutskasta Reinfeldt som faktiskt trodde på henne.
Till råga på allt stämde min tes in perfekt, redan innan valet sa jag "om högern vinner valet blir Reinfeldt statsminister och när han väl blir det kommer han KU-anmälas." Guess what? Tack vare hans extrema oförmåga att känna människor blir han som sagt KU-anmäld. Det kommer antagligen inte leda någonstans men det viktiga var att jag hade rätt.
Och när jag ändå är igång kan jag väl göra ännu ett uttalande: Jag tror inte att Tobias Billström kommer avgå, men om han ändå gör det är det på grund av någon annan anledning än att han inte har betalat tv-licens på 10 år. Jag tror att Reinfeldt inte har råd att förlora ännu en minister, vi vet ju ännu inte om vår nya migrationsminister är något att ha; han hade ju trots allt en anledning att inte betala: "Jag tyckte inte att SVT levererade bra produktioner och gillade inte licenskonstruktionen."
På svenska blir detta: Jag gillade inte tv-programmen.

Behöver jag ens kommentera budgetutskottet? Den nådiga luntan levde inte upp till sitt namn det här året.
Låt oss väga upp den höjda fordonsskatten och försämrade A-kassan med halverade förmögenhetsskatter! På det sättet tjänar ju alla på det, inte sant?
Anders Borg kan lika gärna också hoppa av men han stod sig bra i en intervju jag såg på TV4:
"- Rekommenderar du en arbetssökande att ha hästsvans och örhänge?
- Ja, varför inte?
" (obs: Jag minns inte exakt vad han sade men det var något i stil med "Varför inte?" iallafall.)
Låt mig slänga in bilder på både Billström och Borg också, för att vara på den säkra sidan:

BillströmBorg
Tobias Billström och Anders Borg.

Kommentarer
Postat av: Anna

Om det fortsätter såhär, kommer hela regeringen att vara borta innan jul. Och wee, Sverige har inga ministrar och riksdagen upplöses och det blir kaos och anarki och så kommer Bush med sina 50000 fotsoldater och intar landet och.. äh. Nej. Kanske inte. Vad skulle han med Sverige till? Vi har ju ingen olja. (;

2006-10-16 @ 20:51:08
Postat av: exordium

Eller hur!
Jag har i och för sig en oljelampa - den lär inte bli långlivad.

2006-10-16 @ 22:28:57
URL: http://exordium2.blogg.se/
Postat av: iSSa

Du fann mig, duktigt!
Issa, om jag får be, inte Izza, absolut inte!
Möjligtvis Issa, men helst Isabella, eller Freja.

2006-10-22 @ 17:21:40
URL: http://bidragstagaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0