Bittersweet Symphony

Ashcroft     Liam
Richard Ashcroft och Liam Gallagher


Det handlar om Bittersweet Symphony.
Det handlar om Richard Ashcroft eller Liam Gallagher.
Frågan är: Vem sjunger i låten?
Har man lyssnat tillräckligt länge på Oasis bör man känna igen Liams röst, lika mycket som man känner igen Ashcrofts om man har lyssnat igenom Urban Hymns-plattan 650 gånger i följd.
Hur kan då denna fråga uppstå, man hör ju klart och tydligt att The Verve och Liam har haft något slags samarbete under Bittersweet Symphony.
Det märkliga är att det inte nämns på varken Wikipedia1 eller punschrullemannens hemsida2. Borde inte ett arbete parterna mellan noteras någonstans? Är det något slags dolt jobb? Kommer jag bli hemsökt av män i svarta rockar nu?

(1http://en.wikipedia.org/wiki/Bittersweet_Symphony#Song_credits
2http://www.raivi.com/punsch/index.html)

Kommentarer
Postat av: Anna

Är det till att ha börjat blogga, X?
Sådant gillar vi. Speciellt färgen på sidan. ^^
Men du får se till att slänga upp lite av musiken också.
Krama

2006-10-15 @ 19:20:04
Postat av: exordium

But of course, my dear!
Jag har för mig att vi spelar in nästa vecka.

2006-10-15 @ 19:27:40
URL: http://exordium2.blogg.se/
Postat av: Anna

Så underbart!

2006-10-15 @ 19:35:44
Postat av: jens P - oasis

Fan vad fint att du tar upp denna gamla diskussionen. Ljudvågor sägs ha bestämt att the verve utsjunger dessa toner även om jag bestämt tror att mr.gallagher haft ett finger med i detta spel.

2007-11-29 @ 22:12:10
Postat av: Exordium

Jadu, jens. Om jag var du skulle jag ligga lågt med mina misstankar, för att inte riskera otrevliga hembesök av the verve-maffian.
Men det känns bra att ha någon på min sida!

2007-12-05 @ 09:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0