Om glid och politik

Bodström    Borelius
Thomas Bodström och Maria Borelius

Det Borelius och Bodström har gemensamt, förutom att de delar de två första bokstäverna i efternamnet, är användandet av svart hemhjälp.
När man kom på Thomas Bodström kunde han inte förklara sig men det han är bäst av alla politiker i Sverige på är att glida. Han gled runt ämnet i varenda konfrontation, i varenda utfrågning.
Är det något Boda kan, förutom att spela fotboll (han spelade faktiskt i samma fotbollslag som min far), är det att glida runt ämnet - något Borelius har stora stora problem med. Jag citerar:
"Alltså, om jag hade en tidsmaskin skulle jag åka tillbaka i tiden och göra det ogjort" 1
Om du hade en tidsmaskin? Om jag hade en tidsmaskin skulle jag åka tillbaka till 1941 och stoppa Hitler.
Om jag hade en tidsmaskin skulle jag åka tillbaka till 1915 och köpt upp alla Monets tavlor.
Bodström skulle i det läget lite snitsigt byta ämne, han skulle aldrig säga att han önskar att han hade en tidsmaskin!
Det är det politiker behöver; glid.

(1 Ur en intervju i Nyhetsmorgon på TV4)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0