Själadöd och minuter

Då är det fjorton minuter kvar till klockan slår 20.
Jag har alltså 840 sekunder på mig att skriva något intressant innan Simpsons sätter igång på sexan.
720 nu.
660.
Ja, låt oss börja. (600)
Ni som har läst "När man inte gör något" ¹ förstår vad jag sysslar med. Jag har 480 sekunder på mig att göra något viktigt innan mötet med tvn börjar. Jag skulle kunna poppa popcorn, blanda saft, gå på toaletten, spana in Canal+, byta kalsonger, ta en snabbdusch, you name it.
Istället gör jag något jag lika gärna kan göra klockan 02 i natt eller 11 i morgon bitti. (360) Varför?
Jag har redan behandlat det här ämnet men eftersom jag inte har något bättre för mig (jo) så ältar jag samma sak återigen, och kanske tillför jag något:
- Jag finner en stimulans i det meningslösa skrivandet. Det är en sorts avkopplande drog. Men istället för att massproducera bestsellers i ren Karin Alvtegen-anda tar jag ut min "kreativitet" i den här bloggen. Inte ofta men det händer.
Nu är det för övrigt 240 sekunder kvar.
Vem uppskattar en text som denna? Vem vill läsa en sådan text? Vill man inte hellre läsa en god bok eller en djup dikt? Kanske fastna för en tung sångtext. Jag skriver nog för att jag är egoistisk. Jag skriver för mitt eget själviska välbefinnandes skull. Det är ingen förutom jag själv som mår bättre av att den här texten skrivs.
Så för att (60) bespara er ytterligare lidande ska jag nu avsluta några minuters själalidande på er ära. Nöjet var dock helt på min sida.
Till nästa gång!
0







¹Skriven av yours truly.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är nog the best.

2007-07-20 @ 23:41:55
URL: http://oryx.blogg.se
Postat av: Nadine

Konstigt nog så var 'Du är så bäst' min tanke när jag läst klart texten, men den komentaren var redan tagen så för att vara lite egen så säger jag; Du äger.

2007-08-02 @ 14:49:28
Postat av: Exordium

Haha
Ni äger som säger sånt! ;*

2007-08-03 @ 23:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0